liten road tripp

ajajaj.. det är något med det första skavsåret, för det gör ju så grymt ont av någon anledning. varför varför varför ska jag vara så dum och gå ut och gå i nya skor, varför.
hade dessutom en sjuhelvetes dag på jobbet. inget  ville riktigt gå som jag ville. men imorgon är jag ledig ojojoj vet inte när jag var det sist.
idag fick vi iaf tummen ur röven och åkte för att byta däck så etfer ca ½ timmes väntan så var det klart. mysko gubbe det där måste jag säga.
 blev även en sväng till ikea träffade stina som satt och gjorde ansiktsmålningar, förutom att det inte fanns några barn att måla på. men det gick nog bra iaf tror jag
upptäckte även vad som händer när personal strikt följer sina "order"
en stackars mamma som vill köpa mat till sina barn, pasta och köttullar, för övrigt får till svar av serveringspersonalen att, till den här rätten ingår sås och lingonsylt. och enligt våran meny så får jag inte servera den utan sås och lingonsylt. i min stilla undra funderade jag på vilka ungar som äter pasta, köttbullar, brunsås och lingonsylt. kändes inte som en bra kombination på något vis. eftersom serv.personalen vägrar ge sig så får mamman till slut ta sås och lingonsylt i separata skålar, det står ju trotts allt på menyn, överaskningen kommer dock när hon ska betala och kassörskan börjar rabbla 2 extra sås, extra lingonsylt. eftersom det är i en separat skål så räknas det som extra och ska tas betalt för.
herregud, hur svårt ska det bara.. men det stod ju trots allt på meny.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0