visa saker inser man försent

det är ju som sagt min farfars födelsedag idag, tyvärr finns han inte med oss längre. tyvärr hann vi kanske inte säga allt som behövdes sägas.
ändå vet jag att han alltid kommer att vara stolt över mig, visa saker behöver inte sägas. dom ser man när man tittar  varandra i ögonen. det är då man vet vad ren familjekärlek är. för der var det det var, utan att någon behövde säga det..
Grattis farfar!
7/8


"stanna alla klockor, stäng av vår telefon
ge köttben åt hundarn, få dom härifrån
stäng locket på pianot, låt trumman, ensam dov
beledsaga kistan och de sörjandes lov

låt flygplanen skriva över himlens sista glöd
sitt jämrande budskap: han är död.
klä duvorna i sorgflor på gator och torg
ge polisen i trafiken svarta handskar av sorg

han var mitt norr, mitt söder, mitt väst, mitt öst
min arbetsvecka och min vilotröst
min dag, min natt, mitt tal, min sång
jag trodde kärleken var evighetslång

ta bort alla stjärnor! de behövs inte mer
månen kan slockna, solen monteras ner
dra proppen ur havet, sopa bort all skog!
för ingenting kan någonsin bli bra sedan han dog!"

(w.h auden)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0