tillbaka till verkligheten


jag tog en pause, ett uppehåll, tog en blogg-semester. ja, kalla det vad ni vill.
så mycket har hänt sen sist, födelsedagar, tentor, julpynt, första snön,franska, jobb.
detta med många funderingar om vad som är värt att lägga energi på och vad som inte är det.

 när jag var liten lärde min mamma mig att aldrig ta någon skit från någon, att stå upp för mig själv och inte göra något som jag senare skulle ångra.
jag vet också att när hon skäller på mig eller höjer rösten åt mig så gör hon det för att hon älskar mig. därför är hon den enda som jag tillåter höja rösten åt mig, den enda. resten är inte värt ett skit för mig, deras närvaro kan göra mig arg och förbannad men det är inte mer än så. den energin kan jag istället lägga på saker som faktiskt är viktiga i mitt liv.
det skulle kunna vara sådana som man vill spotta på men inte gör det just för att man är bättre än dom.

där av inget argt och förbannat blogginlägg idag. det är inte värd det helt enkelt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0