full fart hela dagen

hade full fart hela dagen,blev dock lite mer än jag hade tänkt.
den tänkta planen var:
vårdcentralen gripen för inskrivning
bobutiken kbab
konsum för att handla
bokrea
start på franskkurs

tyvärr spårade planerna ur efter andra stoppet eftersom bobutiken inte vill öppna förrens 1230 när jag för en gångs skull var uppe och ute i tid
blev istället iväg för att handlla lite och sen hem för att göra varma smörgåsar till mig och gubben. så när klockan väl närmade sig bar det iväg till bobutiken. ville ha lite info om en lägenhet som jag blivit erbjuden eventuellt kolla på den. slutade med att jag mindre än 5 minuter senare hade tid att titta på lägenheten,ringde mamma  i panik att hon var tvungen att följa med mig. så hon fick slänga sig från jobbet för att följa med.
i  vilket fall så är jag iag anmäld till det nuvarande rivningsobjektet återstå att se om jag får den nästa vecka. hoppas hoppas hoppas!!!

var hem för att lugna ner mig lite, sen bar det av på bokrea, var tvungen att lugna nerverna lite ;)

blev 3 böcker
en shopaholics bekännelse av sophie kinsella
,än som hatar kvinnor av stieg larsson
och på y-fronten intet nytt eller jakten på den nya mansrollen
vi får se om dom är bra lr inte senare

måste dock berätta lite vad som står på baksidan av boken tyckte det var hysteriskt roligt
"på y-fronten intet nytt är en respektlös uppgörelse och en kärleksfull satir över dagens manlighet. fakta och egna upplevelser levereras med svidande humor i jakten på vad det innebäratt vara man idag. en oumbärlig läsning för dagens män- och för alla som tvingas umgås med dem"
var just för den sista raden som jag köpte den ;)

var även första gången på franska kursen idag, vilket inte gjorde mig mycket lugnare precis nervös så jag trodde jag skulle spricka.
kom väl dit och det satt två andra där från samma kurs. pratade lite om språk och om vi hade läst det förut. råkade nämna att jag tyckte det var onödigt att läsa språk i högstadiaet då ingen vill lära sig språk vid den åldern iaf blablabla
då den ena kläcker att hon är högstadilärare. lägligt med allt jag hade kläckt. men ska man göra ett gott intryck så ska man;P
i vilket fall så gick det ganska bra. känner mig stolt.
nu börjar det dra sig mot läggdax
sov gott;)

Kommentarer
Postat av: mika

jag har läst på y-fronten.. den är bra!

2009-03-10 @ 00:51:43
URL: http://miklar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0