tröttnat

har nåt så grymt tröttnat på alla protester mot israles "attacker" mot det stackars palestinska folket.
jag tänker inte glorifiera något av vad israelerna gör och tycker att det borde finnasen annan lösning på det hela. men vad dom än gör så är det inget som gör det mer "rätt" att spänna fast en splitterbomb på en 16åring och skicka in han i en stor folkmassa för att skada, helst döda så många som möjligt, lr?
set bilder från olika demonstrationer mot israel endel i karlstad. vet inte riktigt vad man bevisar genom att bränna länders flaggor, stå och skrika politiska slagord och stå med stora plakat. vågar man dessutom inte stå för vad man tycker utan måste sudda över ansiktena är det ännu värre. "buhu jag vill inte hängas ut i median", nej men då kanske inte du ska protestera.
undrar dessutom om det är någon som tänkt på de familjer som inte vill ha ett "krig" de familjer som plötsligt hamnat mitt uppe i det utan att be om det. lr de israeler som åker till gränsen för att hjälpa sina palestinska vänner, med mat vatten. de som tar av sitt eget för att gå åt andra? de som gör en riktig handling, inte nåt mediabjäffs? antagligen inte, utan mer titta en demonstration vi demonstrera, vi köper en palestinasjal och blir palestinapatrioter hela högen. vet ni inga som bor där, som vet hur det verkligen är borde ni ha vett nog att inte yttra er, åk ner, se hur det är och kom tillbaka för att se om ni fortfarande tycker som innan. först då kan jag ta era åsikter på riktigt. när allt min kompiskompismammasmosterskompis sa attbjäffs är borta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0