barnsligt kul

Jag har alltid kommit undan med att jag är liten, just därför att jag alltid varit minst. Därför kan jag inte hjälpa att jag fortfarande kör med det ibland, kanske just för att jag fortfarande oftast kommer undan med det fortfarande. Det vanligaste påståendet är kanske att jag nästan inte är myndig. Vilket kanske inte är så gulligt längre, men ändå lockar till skratt ibland.


Det jag ändå står för är att jag fortfarande är nog stor för att åka pulka, vilket jag har ägnat min helg åt, jag och min pulka! Och gott folk det är fortfarande kul.

tyvärr är jag för feg för att kolla när jag åker (allt blir vitt och yr omkring i ögonen) därför blundar jag och det i sig gör det också svårt att styra!
därför blir det många och då menar jag många ofrivilliga vurpor (stavas??) mellan varven. men det är sånt man får leva med om man vill åka pulka
förstår nästan varför ungarna på dagis måste ha hjälm på sig när dom åker.

Lika så är det fortfarande kul att göra snölyktor, dock är dom fortfarande svåra att tända när det blåser.

så efter en timmes försök att få skiten att lysa gav jag upp och lika bra var väl det för sen blåste dom ändå omkull



hur man ser ut påväg till pulkabacken ---->

pulka

pulka

mycket vackert om man får säga så ;)


Kommentarer
Postat av: jenny

tack tack:) Gud vad kul med pulka:D Det har jag inte åkt på väldigt länge men det är ju sjukt kul alltså. Jag kan inte skylla på att jag är yngst men nu har ju jag en liten plutt själv saå jag får skylla på att han vill åka då;)

2009-01-28 @ 09:54:33
URL: http://jennyjansson.blogspot.com
Postat av: jessica

Brossan och du var verkligen fullt påklädda för pulkabacken :D

Har undivikt att åka pukla just för att det gör så ont när man trillar :)

2009-01-30 @ 07:22:34
Postat av: Anonym

Brossan och du var verkligen fullt påklädda för pulkabacken :D

Har undivikt att åka pukla just för att det gör så ont när man trillar :)

2009-01-30 @ 07:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0