fluffy

helgen lr rättare sagt fredag till tisdag har  ägnats åt att vara i kalmar med omnejd för att hälsa på jockes familj och släkt (är kanske samma sak men det låter bättre ;p )
blev mycket hålligång fredagkväll kom jockes syster med sin dotter moa, för övrigt en av dom sötaste ungarna som finns! vad det nu är ungen tar så vill jag ha lite, för den energin har inte jag haft på länge iaf;p misstänker att det är vällingen och det stefet är jag inte villig att ta tyvärr. men det lilla yrvädret är helt underbart, trotts alla bus jocke lärde henne (förlåt jessica) lördar blev det "kalas" jocke hade ju fyllt år och det måste ju firas blev smörgåstårta med massa folk. mysigt mysigt.
blev även en tur till ikea, lr snarare två men ikea är ju ikea. det blev iaf en ny bäddsoffa till jockes föräldrar. vilket iaf minst tog 4 timmar att montera ihop. gode gud en sådan köper jag inte till mig själv om den inte är monterad från start lr någon annan förutom jag gör det. men fin blev den vill jag säga. mycket stolt över våran arbetsinsats där. vilken kanske var lite påtvingad eftersom den förra bäddsoffan körts iväg till garaget, så alternativen var att :
1sova i garaget
2 sova på madrasserna på golvet
lr
3 lyckas bygga ihop soffan och sova i den
vi valde ju som sagt alternativ 3, annars kunde det ha blivit jobbigt ;p

blev även en tur över till öland för att träffa farmor britta och ta en titt i en urgullig lanthandel/cafe som jag kommer tillbaka till i sommar. även fika hos mormor ann-margrete hanns med.

idag bar det som sagt av hem till karlstad. ska dock inte klaga eftersom jag slapp köra ;) jocke gubben gjorde det istället
väl hemma blev det faktiskt lite solning. lyckades även dra med jocke ut på en lite promenix, det bar av till nya lägenheten som jocke inte sett än (oppsss) visade lite vart rummen var, vart nya balkongen kommer blir ect ect. nästa måndag får han förhoppningsvis se den iaf för då är det val av tapeter, golv, kakel med mera... iiih hoppas han tycker om den. annars får han väl skylla sig själv som litar på mig, lr hur?
blev en tur till konsum för att handla och ssedan en efterlängtad dusch. fick för mig att göra ett försök att borsta ut mitt trassliga hår, och det blev som sagt fluffy, förstår att jag kallases för troll när jag var liten;p
återstår att se hur det ser ut imorgon när jag vaknar.

imorgon återgår det någolunda till vardagen med jobb. måste verkligen göra ett rycka med att städa, men det kan göras en annan dag om jag inte orkar ;P

Kommentarer
Postat av: Jessica

hej gumman

jasså ni lärde moa massa bus...fy på er fniss

Hon hittar nog på rätt så bra själ också. Men hon visst är hon urgullig, tur att hon har det från mig och inte sin pappa ;)

2009-03-12 @ 10:24:07
URL: http://jezpez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0