en liten fundering och en underbar helg

sitter och ryser av lycka U2 spelar "live" på MTV sunday bloody sunday med jay-z.
ljuv musik!!det fanns en gång då jag nästan uteslutande lyssnade på U2, No Doubt, the cardigans och green day.
det fanns även tider då jag barra lyssnade på dia psalma, end of green, och grottroll(eller vad dom nu hette???) tiden har gått och från att det har skrikigt grottans barn i min mp3 är det nu winnerbäck som sakta nynnar när stockholm kysser mig på kinden..betyder detta att jag har blivit en "mjukis" eller har jag bara vuxit upp??
patt och jag satt på bussen från uni förra veckan,en buss som snabbt förvandlades till skolbuss vid norrstrands högstadie. bussen blev snabbt överfull ock man fick parera alla ryggsäckar med gympakläder som snabbt slängdes fram och tillbaka. frågan om hur vi var när vi var i den åldern kom upp. och långt långt bak i minnet finns en svag påminnelse om hur jag kanske var eller iaf hur jag vill minnas det..
jag var aldrig den som sminkade mig hårt och svart däremot blev kläderna svarta och möjligtvis lite konstiga ungefär som min musiksmak, skulle jag möta mig själv så som jag var klädd 06(alltså när jag gick i 2an) tror jag inte att jag skulle känna igen mig själv.skottskrutiga kjolar, vita skjortor ja jag vet inte allt. förstår inte det tålamod mina föräldrar måste ha haft med mig. vilket jag är ganska tacksam för idag.att dom stod ut och fanns där. tack mamma och pappa!!

 


har tillbringat helgen hos just mina föräldrar. på lördagen bar det av på julmarknad på mårbacka, stackars pappa fick inte jaga någon älg denna helgen. man kunde riktigt se 1000lapparna flyga viäg bara man kom dit. mamma och jag kör fortfarande på att det mesta är ju ätligt och kommer alltså inte att ta någon större plats i skåpen och gör dom det så är det inte en längre tid det rör sig om. den fungerade även i år. trotts regnet och pappas mössbrist så gick det bra (erbjöd han att låna min rosa men då blev han tydligen hellre blöt) gick runt där i leran ett tag, sen bar det av till kil för att äta mat och iväg för att fira farmors födelsedag. imorse var det pappas tur med fars dag. dock lyckades moster med att ringa och väcka mig men somnade i mammas och pappas säng sen (revanch)dagen fördrevs med allmänt dolande. mamma körde hem mig,vi var och hälsade på mormor påväg till k-d har inte träffat henne sen innan vi åkte till kalmar. var där en svän gjorde henne iordning så hon bara kunde lägga sig och sova efter att hon fått sina mediciner.sprang maraton på bergvik för att hitta "halksockor"som tydligen inte finns längre. attans affärer!
väl hemma fick jag ett städryck jag och winnerbäck (mjukis) satte igång och städade. nu är det rent under båda sängarna och nästan i hyllan i tv-rummet.så efter 5 soppåsar och 2 kassar med papper gjorde jag även en stolt upptäckt då jag hittade skruvarna till soffan (haleluja) mohaha.

så efter världens längsta blogginlägg,tackar jag nu för mig. peace out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0