funderar

jag har funderat lite, går det att "gå ur" kommunen? ni vet precis som man nu kan välja att gå ur kyrkan?
vad skulle kunna bli annorlunda? går man ur kyrkan så får man hoppas på att den man någon gång gifter sig med är med i kyrkan om man vill ha ett kyrkbröllop och att man har rika släktingar eller bra försäkring när man dör för att det kommer kosta ännu mer än det redan kostar att bli begraven.
dock kan man ändå välja om man vill vara med eller inte.
kommunen betalar man ju skatt till, och jag antar att det går till vård omsorg vägar ect. det är inte frivilligt något som man väljer att göra eller inte. trots detta så brister kommunen i ett antal olika punkter.
-laddar inte dom medicinasken, blir det ingen medicin.
-blir man nog "bra" så ska man hem på en gång, så att man inte kostar förmycket pengar
-och kan man iaf stödja på ett ben så kan man nog gå i trappor med.
livet är ett under men ännu underligare är faktiskt den kära kommunen och ibland undrar jag om dom får betalt för att visa medkänsla, för jag undrar allt jag.
eller nej, det är fel att gå lös på den stackars kommunpersonalen. dom har säkert ett hårt jobb och tro jag det om dom ska köra fyra mil tre gånger om dagen bara för ett jobb. och det kan ju aldrig gå ihop iaf inte i min värld.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0