att åka eller att inte åka med sj, det är frågan!

ja jo ¨gårdagens hemresa var ju minst sagt underhållande kan man säga
centralstationen var verkligen överfull med folk, tänkte inte så mycket på det, tv stod och filmade så skyndade mig raskt förbi de kamerorna, ankommande och avgående skyltarna ser ut som vanligt, plötsligt börjar det bli tåg inställda till höger och vänster, så resenärerna som ska till göteborg ska åka med mitt tåg till örebro för att byta där. det älskade lilla tåget blir försenat och mina 20minuters övergångstid tills att anslutningsbussen till karlstad äts snabbt upp. väl framme är det bara att kuta resväskan är som ett streck efter mig och jag vill inte veta hur många oskyldiga pensionärer som jag kör över för att ta mig fram. men ick bussen har gått och det blir att knalla till sj's kunservice. där sitter det två stackars tanter som inget hellre vill än att stänga och åka hem till doobidoo. vi är tillslut 7stackare som vill hem till karlstad och föreslår att dom får fixa en taxi till oss min icke, det måste vi ju förstå att dom inte kan göra. så i cirka 50 minuter står vi och tittar på tanten som står med en mobiltelefon i varje öra och gör allt för att inte titta på oss. slutligen tröttnar vi och ordnar en egen taxi för oss 7 som vi delar på. vad kan man säga?heja sj! tydligen var ni de enda som inte var förberedda på eller ens visste om att hälften av tågen var inställda. en kommunikationskurs kanske vore att föreslå!eller?

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jobbigt värre...Skönt att man slipper beblanda sig med sj allt för mycket. Synd bara att dem som måste åka med sj ofta som bli drabbade

2010-10-18 @ 07:12:53
URL: http://jezzis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0