så har du gjort det här förut

jag vet inte om det är så att det är jag som är godtrogen och inte vet hur omvärlden fungerar eller om det är jag som går in med höga krav något som jag märkt nu när jag fått jobba extra på jockes jobb är att folk har åsikter om folk som tas dit av sina respektiva. den stora frågan som kom i sommar var "har du gjort det här förut?" då funderar jag på vart det kommer ifrån. är det bara ett sätt att småprata eller funderar som på vad jag är för en liten sprätt. kanske är det så att jag har så stora krav på mig själv, att jag inte skulle ta ett jobb med sånt ansvar om jag inte kunde jag vet inte. eller är det för att jag inte ser ut som dom tänkt sig? att jag är "för liten" för att jobba som kock? en annan kommentar har varit "jaha du är utbildad" som jag bara ser som en antydan att jag bara skulle glida på jockes jobb och kunskap. de som känner oss och jobbat med oss vet att vi är lika självgående och självständiga båda två. eller är det kanske så att världen inte är lika jämnlik som jag inbildat mig i mitt lilla huvud? kanske kan jag inte vända världen till att förstå att kockat kan vara unga och smala, för att dra alla lite över en kamm. kanske kan jag, kanske kan jag inte..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0