hästkraft

hemma efter en relativt tidig morgon, imorse var det dags att lämna in bilen. klockan åtta skulle den vara inne så det var ju bara att vackert kliva upp och prutta in till verkstan med den.

är egentligen ganska farsinerad över behovet av bil. då det egentligen finns ganska bra alternativ.

för några år sen när jag hade årskort på bussen så åkte jag istället buss överallt, även så ut till maxi för att storhandla mat. bussen gick en gång i kvarten och jag fick med mig det jag behövde utan att behöva krångla med vare sig parkering eller bensin.och seriöst ett årskort kostar ungefär som 2-3 tankar bensin=gratis!?! hur praktiskt som helst.

i gymnasiet körde jag istället på cykel, som jag för övrigt saknar och måste investera i igen.

gillar även tåg, som jag senaste året åkt ganska mycket skulle jag vilja påstå, det som är synd är att jag inte längre kan åka det ut till mitt lilla hus eftersom det bara stannar där 2ggr om dagen och, för mid, på ganska opraktiska tider.

dör att då återgå till detta lilla bilmysterium, då både min karl och jag nu faktiskt är i behov av bil då det inte finns bra komunikationer till hans jobb(mitt sommarjobb) eller hem till mina föräldrar. så har bilen ju en förmåga att fungera jättebra, sålänge som man inte behöver dom, medans när dom behövs alltid krånglar. min bil åker in för andra gången på ett halvår nu. medans min karls bil nu antagligen tittar på tredje besöket på en dryg månad (vart är rättvisan där???) kanske skulle man istället titta på alternativet häst?? det enda som kan hända med den är ju att den kan dö. men hur ofta händer det. antagligen inte lika ofta som en bil krånglar. nej så får det nog bli. härdanefter åker jag häst och vagn. se upp i trafiken här kommer jag och gammle svarten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0