manliga busschaförer har aldrig åkt buss stående i klackskor

manliga busschaförer har aldrig åkt buss stående i klackskor!

Ja, det vill jag lova är en sak som är säker! mardrömmen med de vackra höga klackarna är ju att man måste transportera sig i  dom och då menar jag inte att man måste gå i dom utan att man måste åka buss, pendel och tunnelbana i dom.

det kom som en blixt från klar himmel när jag stog och väntade på bussen i måndags, hur f*n ska jag lyckas ta mig till skolan i överfulla kommunala transporter i klackskor? till min glädje upptäckte jag att det för dagen var en kvinnlin busschaför, som mjukt och smidigt tog oss ner till pendelstationen, stående! min lycka var gjord!

dagen efter åkte jag i betydligt stabilare gympaskor till skolan, denna gång med en manlig chaför som gladeligen gasade och bromsade hela vägen ner till stationen, och tro mig det är svårt att hålla balansen i platta skor då!

vad jag vill få fram med detta är att  alla busschaförer någon gång borde åka buss, stående i trängseln i klackskor, bara för att få veta hur det är att vara passagerare!

jag däremot har fått en nyvunnen respekt för de kvinnor som löst dessa problem genom att ha sina 10cm i en påse påväg till jobbet och istället åket buss i gympaskor till sina kostymer och kjolar. bara för att ta sig fram till jobbet helskinnade! 

åka buss med livet som insats


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0