14/03/2012

Sitter och tittar på Jamie Olivers besök i sverige och kan inte låta bli att le för mig själv. han visar precis allt som är underbart med det svenska köket till och med lite unikt. så som köttet, älg, ren, hur vi tillreder fisk för att kunna spara länge. all mat som finns i naturen, svamp, bär, tänker tillbaka på sommaren då varje besök hos mamma och pappa resulterade i att det plockades både kantareller och bär, lyckliga sommar!

men också bakkulturen med mat bröd och fikabröd! längrar hem för att baka, goda matbröd, morotsbullar, råglimpor, för att inte prata på fikabröd och tårtor!

men också på att få börja plantera mina små fö som jag sparat från fjolårets överblommade växter, jag vill jag vill jag vill!

den här sommaren tänker jag vara kulturtant, gilla det eller ej, men nu ska vi tillbaka till rötterna igen ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0