2015-08-30

Saker man kan göra mitt i natten när man ligger brevid en liten kille som fortfarande inte riktigt kan berätta varför han är ledsen eller vad felet är mer än att han vill ligga riktigt riktigt nära, fundera över livet, vad som händer sen, att det inte är så långt till en stundande födelsedag, vad jag fyller har jag knappt en aning om längre, jag har helt enkelt fått börja räkna från när jag är född. För nu för tiden känns det inte som om dom är så viktiga längre. Någonstans mellan att pappa blev sjuk, mormor dog och Ture föddes försvann lite charmen med att fylla år. Jag har i och för sig aldrig förståt mig på dom som ska stöna sig till att kalasa på den dagen man fyller eller tycka att den dagen enbart handlar om dom eller vad dom vill. Kanske är det det som kallas att bli vuxen, bara att alla inte fått det PM'et. Jag misstänker starkt att den som kommer att riva upp eventuella paket eller blåsa tårtljus är inte jag utan snarare Ture, och vad gör det, det är ju när man är liten som man tycker att det är skoj. Till och med rosen på tårtan kan han få och det säger en hel del. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0