2015-07-10

Varje dag när jag är påväg till och från jobbet så cyklar jag förbi mormors sista lägenhet på serviceboendet, där som hon blev gammal på riktigt och tillslut dog. 
Det är lite dubbelt det där, eftersom man vet när dom flyttar in att dom antagligen inte kommer att flytta därifrån förrän dom dör och då flyttar nästa in och proceduren upprepas.

Där i vilket fall, i fönstret som jag cyklar förbi satt vi samma dag som hon dog, en varm sommardag precis innan midsommar för fem år sen.
Ibland tittade hon på mig med tommare och tommare blick när jag berättade om äppelträden som börjat blomma och att det var okej att släppa taget nu, det skulle gå bra. På natten sen gjorde hon just det, släppte taget. Något som hon velat göra i flera år men inte kunnat.

I det fönstret fick hon som hon ville, och jag tänker på henne varje gång som jag cyklar förbi <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0