2015-05-25



När jag gick i 5an-6an någonting och vi pratade om vad vi ville bli när vi blev stora/vad vi skulle välja för utbildning på gymnasiet så berättade min ytterst sympatiska lärare för mig att jag skulle välja den lättaste utbildningen som fanns, för mig skulle det nämligen inte bli något av! Jag hade ju inget läshuvud och extremt svårt i dom teoretiska ämnena. Wow, snacka om att förstöra framtidstron för en liten tjej! 

Just dom orden har jag nästan alltid haft med mig i bakhuvudet när jag gjort någonting. Men jag har aldrig låtit dom dra ner mig utan istället använt dom för att bevisa att jag visst kan.
Jag har t.ex.Sen jag tog studenten bara varit arbetslös ca 1månad, pluggar på universitet och högskola, flyttat fram och tillbaka, och nu inte minst så har jag barn, familj och hus. 

Och får jag säga det själv så är det faktiskt inte så illa pinkat för någon som det inte skulle bli något av när hon blev stor! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0